Kinija, siekdama savo tikslų, yra išmokusi puikiai išnaudoti demokratijos veikimo principus. Mes su Jumis pamename situaciją, kai Kinijai pradėjo prekybos kar1 su Lietuva – laišku iš didelės Vokietijos bendrovės, kuris buvo nutekintas mūsų spaudai. To užteko, kad prasidėtų politinė audra.
Dabar Europos Sąjungos šalys, matydamos kaip Kinija dempinguoja ir išstuminėja Europos automobilių pramonę iš rinkos, planavo imtis veiksmų ir Kinija dar kartą pademonstravo mums visiems mūsų vietą.
Į Pekiną buvo pakviestas Ispanijos ministras pirmininkas Pedro Sanchezas. Po trumpo pokalbio, jis pareiškė, kad Europos Sąjunga turėtų peržiūrėti savo planą įvesti iki 36% siekiančius muitus kiniškiems elektromobiliams.
„Turiu būti tiesus ir atviras su jumis, mums visiems reikia peržiūrėti – ne tik valstybėms narėms, bet ir Komisijai – savo poziciją dėl muitų“, – sakė Sanchezas spaudos konferencijoje Kinijoje.
Visai atsitiktinai birželį Kinija pradėjo antidempingo tyrimą dėl kiaulienos importo iš ES šalių. Ispanija yra didžiausia kiaulienos produktų eksportuotoja iš Europos į Kiniją, pernai pardavusi daugiau nei 560 000 tonų už bendrą 1,2 mlrd. eurų sumą. Tuo pačiu metu paskelbė planuojanti investuoti 1 mlrd. JAV dolerių į Žaliojo vandenilio pramonės parką Ispanijoje.
ES šalys privalo priimti galutinį sprendimą dėl muitų kitą mėnesį. Jei 15 valstybių narių balsuos prieš naujus muitus, Europos Komisija, vykdomasis bloko organas, bus priversta atidėti šią priemonę.
Botago ir meduolio principas – ir ES pabyra. Tai tiek apie ES gebėjimą būti geopolitiniu žaidėju ir ginti savo interesus.